Esin BAYRAK
RİZE: Çaykur Genel Müdür vekili Yusuf Ziya Alım Çaykur un her zaman ki gibi yeni hedefleri olacağını kaliteye ağırlık vereceklerini söyledi.
2019 yılının üretici ve kendileri açısından iyi bir sezon olduğunu belirten Çaykur Genel Müdür vekili Yusuf Ziya Alım 783 bin ton yaş çay yaprağı alarak bir rekora imza attıklarını belirterek “ Kalite yönünden istediğimiz sonuçları almaya başladık, üreticimizin yeni yılda da bizimle birlikte kaliteye önem vereceğini düşünüyorum. Yeni yılda yeni hedeflerimiz var, Tirebolu Çay fabrikamız önünde satış mağazamızı 15 gün içinde hizmete açacağız, burada da ürünlerimizi sergileyeceğiz. Bunun yanında yeni yılda MATCHA çayımızı ülkemize ve Dünyaya tanıtmaya devam edeceğiz ve bu çayımızla Dünya pazarlarına girmeyi hedefliyoruz. Yine yeni yılda Mezopotamya, Dicle ve Fırat çaylarımızı piyasaya süreceğiz” dedi.
Hedefi aştık
Ülke genelinde satış mağazaları açmak istediklerini belirten Alim “ Taliplisi olursa bayilikler vermeye devam edeceğiz, 2109 yılı için satış hedefimiz 110 bin ton idi, şu ana kadar 115 bin ton kuru çay satışımız gerçekleşti ve kuru çay satışlarımız iyi gidiyor. Şu an depolarımızda 120 bin ton dolayında kuru çayımız var. Yeni sezona 70 bin ton dolayında kuru çay ile gireceğimizi düşünüyorum” dedi.
Pakistan satışı Ocak içinde belli olacak
Pakistan ile görüşmelerin devam ettiğini belirten Genel Müdür vekili Yusuf Ziya Alım “ Pakistan büyük bir pazarı olan ülke ve burayla görüşmelerimiz sürüyor. Ocak ayı içinde kesin sonuca varacağız, şu an miktar söylemek erken, Ocak ayı içinde yapacağımız görüşmelerde fiyat ve ton konusunda anlaşma yapacağımızı düşünüyorum” dedi.