• 25 Kasım 2024 Pazartesi
  • Rize AÇIK
  • 00:00
    25 Kasım 2024 İmsak: Güneş: Öğle: İkindi: Akşam: Yatsı:

Artvin"li Hoca"dan ilginç bulu? !

KTÜ Ö?retim Üyesi Artvinli Prof. Dr. Hulusi Acar’?n Ormanl?k alanlarda ula??m? ve ta??may? kolayla?t?racak olan Tekray sistemi her aç?dan büyük avantaj. “Tekray” Tekni?i ?ster Odun Ta?? ?ster Seyahat Yap!

Artvin

 Hayat? AKBA?

ARTV?N-Karadeniz Teknik Üniversitesi(KTÜ) de Orman ?n?aat? ve Transportu Anabilim Dal? Ba?kanl??? görevini yürüten ö?retim üyesi Prof. Dr. Hulusi Acar ye?il yol tart??mas? ile gündeme gelen bölgemizdeki ve ülkemizdeki ula??m sorunu ile ilgili önemli bir icata imza att?. Artvin Yusufelili hem?erimiz H. Hulusi Acar’?n üzerinde çal??t??? ve hayata geçirdi?i Tek-ray tekni?i a?a?? ve yukar? yönde %100 e?imlere kadar araziye kurulabilen, insan, ürün ve malzemeleri emniyetle ta??yabilen ve de tek ray üzerinde hareket eden bir ta??ma sistemi. Acar sistemi ?u ?ekilde tan?tt?:

Kurulup Sökülme Kolayl???na Sahip

Tekray tekni?i a?a?? ve yukar? yönde %100 e?imlere kadar araziye kurulabilen, insan, ürün ve malzemeleri emniyetle ta??yabilen ve de tek ray üzerinde hareket eden bir ta??ma sistemidir. Kurulup sökülme kolayl???na da sahip tekray sisteminden ormanc?l?kta odun hammaddesinin ta??nmas?, a?açland?rma sahalar?na fidan ve i?çi ta??nmas?, rekreasyon alanlar?nda turistlerin gezdirilmesi, tar?m ve madencilikte ve hatta askeri amaçl? ürün ve malzeme ta??ma amaçl? birçok alanda yararlanmak mümkündür. Bu itibarla baz? alanlarda orman yoluna alternatif olabilecek, dolay?s?yla insan-odun-malzeme transportu sa?layabilecek çevreye dost bir ta??ma tekni?i olarak kar??m?za ç?kmaktad?r.

Tek Seferde 750 Kilo Yük Ta??yabiliyor

Sistemde lokomotif k?s?m üzerinde dört yöne dönmeli ve sökülebilen fiber koltuk dizayn edilmi? olup bunlar?n ç?kar?lmas? ile malzeme ya da ürün ta??mas? gerçekle?tirilebilir. Ayn? hat üzerinde gidip gelen sistemde insans?z seyahat ve son noktada otomatik durma mekanizmas? da mevcuttur. Benzinle çal??an sistemin dizel ya da elektrikli hale dönü?ümü de mümkündür. Sistemin montaj-demontaj süresi k?sa ve çok kolay olup mevcut yerinden di?er gerekli alanlara nakli de kolayd?r. Yine tekray sistemi ile her seferde 750 kg yük ta??nabilmesi söz konusudur.

Ormanc?l?k-Tar?m Ve Madencilikte Büyük Kolayl?k

Tekray tekni?i düz ya da da?l?k alanlarda kurulabilmesine ile birlikte özellikle e?imli arazide kurulumu teknik aç?dan büyük yarar sa?lar. E?imli arazide insan, ürün ve malzeme transportu, düz arazide ise genellikle ürün ta??nmas? aç?s?ndan önemlidir. Ormanc?l?k, tar?m ve madencilik sektörlerinde a??r ürünlerin ta??nmas?nda önemli kolayl?klar sa?layan portabl (ta??nabilir) bir sistemdir.  Tekray sistemi ta??nabilir olmas?n?n yan?nda büyük ve kalabal?k mekânlarda kal?c? olarak da kullan?labilir. Burada özellikle turistlere ekonomik anlamda rahat ula??m ko?ullar?n?n sa?lanmas? önemlidir. Baz? özel ve hassas ekosisteme sahip turizm alanlar?nda harfiyatla araba yolu yap?m? yerine k?sa mesafelerdeki ula??m?n kurulup sökülebilen tekray sistemi ile sa?lanmas? çevresel aç?dan önem arz eder.

Turizme De Katk? Olacak

Ülkemizde e?imli ve uzun mesafede güzergâhlara sahip olan Sümela Manast?r?, Ihlara vadisi, Nemrut da??, Cennet-cehennem, Sakl?kent, kanyonlar, kiliseler, kaleler, ma?aralar, kamp ve av alanlar?, kültür turizm alanlar?, büyük tatil köyleri, büyük golf sahalar? ya da Milli Parklarda gezinti gibi aktivite merkezlerine ula??m için yap?lacak araba yollar? do?al yap?y? ve tarihi dokuyu bozmakta, arazi kayb?na neden olmakta ve de pahal? bulunmaktad?r. Portabl yap?ya sahip tekray sistemi özellikle ula??m? güç ula??m? olan turistik mekânlarda ya?l? ve çocuklar için de alternatif güvenli ve ekonomik bir transport arac? olacakt?r.

Prof. Dr. Hulusi Acar Kimdir?

1965 y?l?nda Artvin’in Yusufeli ilçesinde do?du. KTÜ Orman Fakültesi, Orman Mühendisli?i Bölümünden 1985 y?l?nda mezun oldu. Yüksek lisans?n? 1990, doktoras?n? da 1994 y?l?nda tamamlad?. 2002 y?l?nda Profesör oldu. ?spanya Hükümeti bursunu kazanarak 1991-1992 y?llar?nda Madrid Teknik Üniversitesi’nde çal??malarda bulundu. Ulusal (45) ve uluslararas? (40) düzeydeki toplant?larda bilimsel kurul, düzenleme kurulu ve oturum ba?kanl?klar? ile sözlü sunumlar, ulusal ve uluslararas? dergilerde ise hakemlik ve editörlükler yapt?. Malezya’daki Dünya Ormanc?l?k Kongresi’nde 2000-2005 dönemi için IUFRO Division 3 delegeli?ine seçildi. ABD, Japonya, Çin, Malezya, Güney Afrika ve birçok Avrupa ülkesinde çok say?da bilimsel çal??malarda bulundu. F?nd?kl? MYO Müdürlü?ü (2004-2007) ile Artvin Çoruh Üniversitesi (AÇÜ) Arhavi MYO Müdürlü?ü (2007-2008) yapt?. KTÜ, AÇÜ ve Süleyman Demirel Üniversitesi (SDÜ) Orman Fakültesi’nde dersler verdi. Çok say?da yüksek lisans ve doktora ö?rencisi yeti?tirdi. Yurt içinde ve yurt d???nda yay?mlanm?? 300 civar?nda makale ve bildirisi ile iki kitab? bulunmaktad?r. AcarT750 prototipi ile AcarOLUKPeF50/600 prototipini geli?tirmi?tir. KTÜ’de 1999 y?l? Ö?retim Üyeleri De?erlendirmesinde mühendislik alan?nda birinci oldu. Nöroloji uzman? Dr. Özlem Acar ile evli olup Beste, Berke ve Mete adlar?nda 3 evlad? vard?r. ?ngilizce ve ?spanyolca bilmektedir. Halen Fakültesinde Orman ?n?aat? ve Transportu Anabilim Dal? Ba?kanl??? görevini yürütmektedir.

 

Bu habere ifade bırak!

  • 0
    KIZGIN
  • 0
    ÜZGÜN
  • 0
    BEĞENMEDİM
  • 0
    BEĞENDİM
  • 0
    İNANILMAZ
  • 0
    SEVDİM
  • 0
    HAHAHA
  • 0
    ALKIŞ
YORUM EKLE