• 27 Kasım 2024 Çarşamba
  • Rize AÇIK
  • 00:00
    27 Kasım 2024 İmsak: Güneş: Öğle: İkindi: Akşam: Yatsı:

Asilsiz ihbarlar biktirdi

Rize 112 acil servis hattina 2013 yilinda yapilan 368 bin ça?rinin %90’ni asilsiz çikti.

Asilsiz ihbarlar biktirdi

 ?l Ambulans Servisi Ba?hekimi Dr. ?lkay Şim?ek, yapti?i açiklamada, 2013 yili Ocak ayindan itibaren 368 bin 764 ça?ri aldiklarini, fakat 112 acil hattina yapilan bu ça?rilarin sadece 22 bin 638 tanesine ambulans ile acil vaka çiki?i yaptiklarini söyledi.

 Rize Acil ?hbarlar ve Ambulans servisi Ba?hekimi Dr. ?lkay Şim?ek, “  Asilsiz ihbarlar  gerçek hastalara ula?mamizi engelliyor. buda ?unu gösteriyor ki 112 acil servis hattimiza dü?en ça?rilarin % 90’dan fazlasi aslinda 112 ile i?i olmayan ama 112 arayanlar oldu?unu gösteriyor. ?nsanlarimizin elektri?i kesildi?inde, polise, jandarmaya ula?mak istediklerinde veya herhangi bir problemleri olduklarinda 112’yi ariyorlar” dedi.

Ya?adi?i ilginç bir olayi da anlatan ba?hekim Şim?ek, Rize’de hizmet veren özel bir hastane’de tedavi gören bir hastanin yakini gece geç saatlerde 112’yi arayarak, “ buradaki hem?irelere ula?amiyorum, onlari arayin bana ula?sinlar” diyerek bizden yardim istedi.

?nsanlarimiza yardim etmek tabi ki bizim görevimiz ve personellerimiz de bunu en iyi ?ekilde yerine getirdi” dedi.

 Şim?ek, “vatanda?larimiz bize ula?ti?inda hastalarimiza daima yardimci olunacaktir. Yeter ki do?ru adres versinler.  Gerçekten acil yardim bekleyen hastamiz olsun” dedi.

 Vatanda?lara da ça?rida bulunan Şim?ek, “mümkün mertebe gereksiz ça?rilarda bizi aramasinlar.  Çünkü bu gereksiz ça?rilar hem bizi hem de gerçek ambulans bekleyen hastalarimizi ma?dur ediyor” dedi.

Şim?ek, Rize’de 16 acil sa?lik hizmetleri istasyonu ile 34 tane acil yardim ambulans ile vatanda?larimiza hizmet veriyoruz” dedi.

-Telefon pin kodunu soruyorlar

Komuta personeli sa?lik memuru Serdar Karada? ise yapti?i açiklamada, “Rize 112 olarak vatanda?larimiza 7 gün 24 saat kesintisiz sa?lik hizmeti sunuyoruz. Günlük olarak  iki bin civarinda ça?ri kar?ilamaktayiz.  Yalniz kar?ilami? oldu?umuz ça?rilarin sadece % 10’na ambulans çikariyoruz. Geri kalan ça?rilar gereksiz ve asilsiz ça?rilardan olu?maktadir.  Bizi arayan vatanda?larimiz namaz saatlerini sormakta, telefonlarinin unuttuklari pin kodlari sormakta, nöbetçi eczane gibi gereksiz yere 112 hattini me?gul etmektedirler. Vatanda?larimizi duyarli olmaya davet ediyoruz” dedi.

-Yazin çay alim yerini, ki?in köy yolunu açtiriyorlar

Acil Tip Teknisyeni Muhammed Uzun da, Karadeniz Bölgesinde yer almamizdan dolayi vatanda?larimiz yaz aylari yakla?inca çay alim yerlerinin açilip açilmadi?ini, çayalim yerinde koto uygulanip uygulanmadi?ini, ki? aylarinda ise kar ya?i?inin yo?un oldu?u bölgelerde ya?ayanlar köy yollarinin açilabilmesini sa?lamak için yalan yanli? ihbarda bulunup köy yollarinin açilmasini sa?liyorlar. Bizlerde hastalarimiz ma?dur olmasin diye kimi zaman vatanda?larimiza inanmak zorunda kaliyoruz” diye konu?tu.

 

 

Bu habere ifade bırak!

  • 0
    KIZGIN
  • 0
    ÜZGÜN
  • 0
    BEĞENMEDİM
  • 0
    BEĞENDİM
  • 0
    İNANILMAZ
  • 0
    SEVDİM
  • 0
    HAHAHA
  • 0
    ALKIŞ
YORUM EKLE