• 27 Kasım 2024 Çarşamba
  • Rize AÇIK
  • 00:00
    27 Kasım 2024 İmsak: Güneş: Öğle: İkindi: Akşam: Yatsı:

Borçka da özel ilgi

Özel Borçka Özel E?itim Rehabilitasyon Merkezi`nde &`;Gelece?e Verilen De?er”

Borçka da özel ilgi

Borçka`da farkli özel e?itim veren güzide bir e?itim kurumu Özel Borçka Özel E?itim Rehabilitasyon Merkezi tarafindan "Gelece?e Verilen De?er" projesi kapsaminda engelli çocuk ve yeti?kinlere özel e?itim verilmeye devam ediliyor.

Konu ile ilgili Borçka Özel E?itim ve Rehabilitasyon Merkezi Müdürü Ça?atay Dinçer tarafindan yapilan e?itim ve çali?malarla ilgili açiklamalarda; “Dünyanin gelecekle ilgili umutlarini ye?ertecek ve daha güzel günleri bizlere, gençlerimiz gösterecektir. Biz çocuklarimizi nasil e?itirsek gelecekte de göreceklerimiz, bugünden çocuklarimiza ö?rettiklerimizdir. Bu hakikatten dolayi her çocu?un e?itimden yararlanmak hakkinin oldu?u, e?itimden yararlanirken firsat e?itli?inin anayasal hak oldu?u gerçe?i ortadayken yillar içinde engelli insanlarimiza gerçekten büyük haksizlik yapilmi?tir. Sa?likli insanlara okuyabilecekleri siniflar yapilirken, onlari okutacak ö?retmen atanirken, onlara ders araç gereci temin edilirken engelli insanlarimiz sanki bu toplumun bir bireyi de?ilmi? gibi bütün bu imkanlardan uzak kaderlerine terk edilmi?li?i ya?adilar. Son yillarda devletimizin bu dengesizli?i ortadan kaldiracak güzel bir çaba içine girmesi neticesinde Özel E?itim ve rehabilitasyon merkezleri açilmaya ba?lanmi?tir.

Ö?retmenlik her anlamda gerçekten zorluklari olan bir meslektir. Bu zorluk özel ö?retim kurumlari içinde daha bir derinlik kazanmaktadir. Sevgi yüklü olacaksin, sabirli olacaksin, daha duyarli, daha donanimli olacaksin. Sadece ö?rencimize kar?i de?il, velilerimizin beklentilerine de cevap bulacaksin. Merkezimizde olu?turdu?umuz iklimde hizmet alanlarin bilgi düzeylerinin artirilmasi, ya?am standartlarinin geli?tirilmesinin son derece de önemli oldu?u bilinciyle çali?maktayiz. Hizmet verenlerinde, e?itim kadrosunu olu?turan e?itimcilerimizin de bu anlamda gereken hazirliklarinin tam oldu?unu” söyledi.

Dinçer, konu?masinin devaminda; “Özel Borçka Özel E?itim ve Rehabilitasyon Merkezimizin, Milli E?itim Bakanli?ina ba?li, Özel E?itim Kurumu olup, bütün çali?malarimizi bakanli?imizca özel e?itim kurumlari için hazirlanan kanun tüzük ve yönetmeliklere uygun olarak yürütülmektedir. Denetimlerimiz bu mevzuatlar do?rultusunda Milli E?itim Bakanli?i Denetmenlerince gerçekle?tirilmektedir.  Kurumumuzda gerek zihinsel, gerek bedensel engelli olan vatanda?larimizdan hiçbir ?ekilde ücret alinmadan, devletimizin bize sa?ladi?i imkanlarla e?itim hizmeti verilmektedir. Bu Ö?renciler Borçka’nin çe?itli yerle?kelerinden gelmektedir. Murgul, Maden, Güre?en, Manastir, Artvin Merkez ve köylerinden Özel e?itim almasi gereken ö?renciler, ço?unlukla evinin önünden kuruma ait servis araciyla alinip rehabilitasyon merkezine getiriliyor. E?itim programi bitti?i zaman ise servis araciyla yine evine birakiliyorlar. Merkezde 170’e yakin ö?renci bulunmaktadir. Ya? arali?i 1,5 ya? ile 36 ya? arasindadir. Ö?rencilerin hepsi haftada 2-3 saat, ayda ise toplamda 8-12 saat özel e?itim aliyorlar. A?ir, orta ve hafif düzeyde ö?renme güçlü?ü bulunan ö?rencilerimiz bulunmaktadir. 100 civarinda ö?rencimiz ilkokul ve ortaokula 5 ö?rencimiz liseye gitmektedir. Kurumumuza gelen ö?rencilerimiz arasinda kesinlikle psikolojik sorunu olan kimse bulunmamaktadir.  A?ir düzeydeki ö?rencilerimizin ö?renme zorlu?u yaninda ailesine gerçekten çok büyük oranda sorumluluk yükledi?i hepimizce malümdur. Her birisinin zorluklarla yo?unla?mi? ayri bir hikayesi bulunmaktadir. Kom?usuna gitmekten bile mahrum olan velilerimiz bululumakta iken bizim bu ö?rencilerimizle birlikte oldu?umuz saatlerde evinin di?indaki dünyayla bulu?ma mutlulu?unu ya?ama firsati bulmaktadirlar.  Yine evin içinde hiçbir yere gidemeyip sürekli evde kalmak zorunda olan ö?renciler bir gün içinde olsa evlerinin, köylerinin di?ina çikabiliyorlar. Bu durum yalniz onlar için de?il, ayni zamanda toplumun geri kalan kesimi içinde olumlu bir durum ortaya koyuyor. ?nsanlar birbirlerinden haberdar oluyorlar ve empati kurma ?ansi buluyorlar. Engellili?in artik utanilacak bir durum olmamasi gerekti?ini toplum katmanlari yava? yava? özümsemektedirler. Tam tersine engelli bireye sahip ailelerin toplumumuzda daha saygin bir konuma gelmelerinde acima duygularimizi kenara birakarak, hepimizin gelece?i olan bu bireyler için neler yapabilece?imizi i?e ko?maliyiz.

Kurumsalla?mada istenilen seviyeyi yakalamada en büyük engelimiz, kültürümüze yerle?mi? olan ön yargilarimiz olmaktadir. Bir ?ekilde ö?renme güçlü?ü bulunan ve özel e?itim deste?ine ihtiyaç duyan ö?rencilerimizin tespitinde uzunca bir inceleme yapilarak programa alinmaktadirlar. Zeka testi yapilmakta. ??itme, görme ve sa?li?iyla ilgili olarak yapilan tarama sonunda alinan sa?lik raporu ve sonrasinda da, Rehberlik Ara?tirma Merkezimizce hazirlanan e?itim raporuna uygun olarak ö?rencimiz e?itime alinmaktadir. Hal böyleyken ö?rencilerimizin kuruma gelmelerine ba?ka anlamlar yükleyen insanlarin bulunmasi hem velilerimizi hem de ö?rencilerimizi oldukça üzmektedir. Bu anlamda insanlari ön yargilardan kurtarmanin bir reçetesi de ne yazik ki bulunmamaktadir. Onlara do?ru dü?ünebilmeleri için sadece tek reçete yazilabilir, o da  a?ir engelli bir insanimizla 24 saat birlikte ya?amayi onun öz bakimini yapma i?ini uygulatmak olacaktir.

Özel e?itime ihtiyaç duysun duymasin her çocu?umuza e?itimin verilmesindeki en önemli ya? arali?i okul öncesi dönemdir. Ya?antimiz tüm süreci içindeki kullandi?imiz bilgilerin yarisindan ço?u bilim insanlarinca bu dönemde ö?renildi?i savunulmaktadir. Ebebeyinlerin etkili oldu?u bu süreçte aileye bir e?itimciden daha çok sorumluluk ve gayret dü?mektedir. Engellili?in engele dönü?meden alinacak tedbirle bu süreçte fark edilip çözüme u?ra?ilmalidir. Özel e?itim deste?i alinmasi içinde bu a?amada bilimsel çali?ilmasi gerekmektedir.

Her insan bir engelli adayiyken, devletimizin ?u ana kadar yapmi? oldu?u çali?malar oldukça umut verici olmasina kar?in hala eksiklerin bulunmasi engelli vatanda?larimizin ya?am kalitesini zorla?tirmaktadir. Ya?adi?imiz ?ehrin, mekânlarinin, resmi binalarin, hatta okullarimizin mimari yapisinin engelleri ortadan kaldiracak ?ekilde olmasi gereklili?inin” oldu?unu beyan etti.

Borçka Özel E?itim ve Rehabilitasyon Merkezimizde; 8 zihinsel engelli sinifi, 2 tane zihinsel engelli grup sinifi, 2 tane otistik (yaygin geli?im bozuklulu?u) sinifi, 2 tane i?itme engelli grup sinifi, 1 tane fizyoterapi sinifi olmak üzere toplamda 15 e?itim sinifimiz bulunmaktadir.

Merkezimizdeki e?itim kadromuzun da?ilimi ise ?öyle; 4 tane okul öncesi ö?retim görevlisi, 3 tane  zihinsel engelliler ö?retmeni, 1 tane fizyoterapist, 1 tane psikolojik dani?man ö?retmen, ayni zamanda zihinsel engelliler ö?retmeni olan bir Kurum Müdürü bulunmaktadir. Okulda toplam 5 ayri programda e?itim verilmektedir.

 

Bu habere ifade bırak!

  • 0
    KIZGIN
  • 0
    ÜZGÜN
  • 0
    BEĞENMEDİM
  • 0
    BEĞENDİM
  • 0
    İNANILMAZ
  • 0
    SEVDİM
  • 0
    HAHAHA
  • 0
    ALKIŞ
YORUM EKLE