Çaykur BASIN
. Bu yıl ilk iki sürgün döneminde önceki yılların çok üzerinde yaş çay alımı gerçekleştiren Çaykur, üreticilerin yanında yer alarak mağdur olmamaları için büyük çaba sarf etti.
Çay İşletmeleri Genel Müdürlüğü (ÇAYKUR), geçen yıl ilk sürgünde 246 bin ton yaş çay alımı yaparken, bu yılın aynı dönemde 314 bin 500 ton seviyesine ulaştı. 2020 yılı ikinci sürgün döneminde ise üreticilerden 272 bin 491 ton yaş çay alan Çaykur, bu yılın aynı dönemde ise şu an kadar 295 bin 87 ton alıma ulaştı. İlk iki sürgün döneminde önceki yılların çok üzerinde yaş çay alımı gerçekleştiren Çaykur, üreticilerin mağdur olmamaları için büyük çaba sarf etti.
Alim: Hep üreticimizin yanında olduk
Çaykur Genel Müdürü Yusuf Ziya Alim, kampanyanın ilk gününden bugüne kadar titizlikle sürdürdükleri yaş çay alımlarında üreticilerin mağdur olmaması adına yoğun bir mesai harcadıklarını söyledi. Günlük kapasitelerin üzerine çıkıldığını hatırlatan Alim “Bu yılın ilk sürgün döneminde 314 bin 500 ton yaş çay alımı gerçekleştirdik. Aynı hassasiyet ve kararlılıkla ikinci sürgüne başladık. Bu süreçte yaşadığımız sel afetleri oldu. Buna rağmen hiçbir aksamaya mahal vermeden yoğun bir alım kampanyası yürüttük. Hep üreticimizin yanında olduk. 1 kilogram daha fazla yaş çay alabilmek adına fabrikalarımız tam kapasite çalıştı. Dur durak demeden yaş çay alımlarımızı sürdürdük. 2020 yılı ikinci sürgün döneminde 272 bin 491 ton yaş çay alırken bu yıl aynı dönemde şu an kadar 295 bin 87 ton yaş çay alımına ulaştık. Bölgemizin gözbebeği olan Çaykur’umuz her daim üreticilerin yanında yer alarak, yaş çay alımlarına devam edecektir. Ne yaptıysak ve yapıyorsak, çay ve üretici içindir. Önceki yılların çok çok üzerinde gerçekleştirdiğimiz alımlar, üreticimizin yanında olduğumuzu, devlet olarak mağdur olmamaları için büyük çaba sarf ettiğimizin göstergesidir. Tüm ekibimle birlikte üreticilerimiz için fedakârca çalışmayı sürdüreceğiz. Bize her daim destek veren değerli çay üreticilerimize ve özveri ile mesai yapan tüm çalışanlarımıza sonsuz teşekkür ediyorum” dedi.