Ulusal Çay Konseyi kuruldu?u yildan itibaren çay sektörünün geli?imi adina yapmi? oldu?u ba?arili çali?malarini ?mdat Sütlüo?lu Ba?kanli?i’nda 2023 yili vizyonu do?rultusunda Türk çayini hak etti?i yere getirmek ve Türk çayinin marka de?erini artirmak amaciyla sürdürmektedir.
Ulusal Çay Konseyi Yönetim Kurulu Ba?kani ?mdat Sütlüo?lu; son yillara kadar Türk çayinin do?ru ?ekilde tanitiminin yapilamadi?ini, çayimizin güçlü yönlerinin anlatilmadi?ini belirtti. Ulusal Çay Konseyi ve çayla ilgili bütün kurum ve kurulu?larla ortakla?a 2023 hedefimiz olan 50 bin ton çay ihracatini yapaca?imiz projeler ve tanitim çali?malari ile gerçekle?tirece?iz.
Türk çay sektörünün geli?tirilmesine yönelik Ulusal Çay Konseyi olarak Yönetim Kurulu Ba?kani ?mdat Sütlüo?lu’nun öncülü?ünde bir dizi faaliyet yapilmasi planlandi.
Türk Çayinda Tanitim Ata?i
Çay kültürü Türklerin ya?am tarzini, misafirperverli?ini, ki?ili?ini yansitan Türk kültürünün adeta aynasi olmu?tur. Fakat ülkemiz kendi kültürel ö?esi olan Türk çay kültürünü tanitmakta geç kalmi?tir. Örne?in Japonya’daki “Çay Seremonisi” ve ?ngiltere’deki “?ngiliz Be? Çayi” kültürü dünyaca ünlüdür. Ulusal Çay Konseyi olarak Türk çayinin ve Türk çay kültürünün tanitimi için bir dizi çali?ma faaliyetleri ba?latmi? bulunmaktayiz. Ülkemizin geneline seslenmek amaciyla Çayda Kamu Spotu, gençlerimize seslenmek amaciyla Çayda Kisa Film Yari?masi, çocuklara seslenmek amaciyla da Pepee isimli çizgi filmde Türk çayi tanitimi çali?malari yapilacaktir.
Öncelikle Türk çayinin organik ve sa?lik yönünü anlatan Çayda Kamu Spotu çali?masina Konseyimiz tarafindan ba?latildi. Kamu spotu çali?malari T.C. Gida Tarim ve Hayvancilik Bakanli?i’yla ortakla?a yürütülmektedir. Bir di?er çali?mamiz, hayatimizin vazgeçilmez içece?i olan Türk çay kültürümüzün çocuklar tarafinda da taninmasi ve tanitilmasi amaciyla çocuklarin severek izledi?i Pepee isimli çizgi film kahramanini çay kültürümüzle tani?tirmak amaciyla TRT Genel Müdürlü?ü ile yazi?malarimiz devam etmektedir. Ayrica üniversiteler arasi Çayda Kisa Film yari?masi düzenlenecektir. Bu yari?ma Ulusal Çay Konseyi, ÇAYKUR ve Rize Ticaret Borsasi ortakli?iyla hazirlanacaktir.
Türk Çayinda Ar?iv Olu?turaca?iz
Ülkemizde çay denince akla Rize gelir. Fakat ilimizde çayla ilgili kapsamli bir ar?iv bulunmamaktadir. Bu sorunu çözebilmek amaciyla Konseyimiz, Çay Ar?ivi olu?turma çali?malarina ba?lami?tir. Öncelikle Türkiye’deki tüm üniversitelerden ?imdiye kadar çayla ilgili yazilan, tez, makale, anket çali?masina dair dokümanlarini ve çayla ilgili yazilan bütün kitaplari toparlayip ar?iv olu?turaca?iz.
Ulusal Çay Konseyi’nin Vizyonunu Projelerle Geli?tirmeyi Amaçliyoruz
Ulusal Çay Konseyi öncülü?ünde ve Rize Ticaret Borsasi ortakli?i ile DOKA tarafindan desteklenen `` Türk Çay Sektöründe Stratejik Marka Yönetimi E?itim Projesi`` gerçekle?tirildi. E?itimde; farkli pazarlar incelendi, dünyadan ve Türkiye`den farkli uygulamalar üzerine konu?uldu, katilimcilarin fabrikalarinda var olan durumlarin tarti?ilmasi sa?landi ve marka de?erinin nasil olu?turulaca?i, markanin firmalar, tüketiciler açisindan faydalari, marka yaratmada kalitenin önemi, yöneticiler ve çali?anlar için ileti?imin önemi, kurum yetkilileri ile görü?meler yapildi.
Konsey adina tüm proje programlarini yakindan takip ediyor ve Ab Hibe programlarina proje hazirliklarina devam ediyoruz. Türk çayinin tanitilmasi pazarlanmasi ve markala?masi konusunda çok önemli projelerle hayata geçirece?iz. ?lgili kurum ve kurulu?larla, çay sektöründeki i?letmelerle ortak çali?malarimizla yolumuza devam edece?iz. Ulusal Çay Konseyi’nin temel amaçlarindan biride çay sektörünü bir çati altinda toplamaktir.