Suudi Arabistan’da düzenlenen uluslararasi gida fuari ‘Saudi Food, Hotel & Hospitality Arabia`ya ikinci kez katilan Çaykur, yine fuarin en ilgi çeken standi oldu. Çaykur, bölgedeki varli?ini sadece fuarla sinirli tutmayarak marketlerde de yerini aliyor
Türkiye’nin çayini, dünyaya tanitmaya devam eden Çaykur, 19 Mayis - 22 Mayis 2013 tarihleri arasinda Suudi Arabistan’in Cidde ?ehrinde düzenlenen ‘Saudi Food, Hotel & Hospitality Arabia` fuarina katildi. Çaykur’un, ikinci kez katilim gösterdi?i fuarda siyah, ye?il, organik çaylar Araplar ve fuar ziyaretçileri tarafindan büyük ilgi gördü. Fuara Türkiye’den 20 firma katildi.
Türk çayinin ülke sinirlari di?inda da yayginla?masini amaçlayan Çaykur, bayi a?ini her geçen gün geni?letirken büyük marketlere de girme çali?malarini hizla sürdürüyor. Çaykur, bu do?rultuda Mekke, Medine ve Cidde’deki marketlerde de yerini almaya ba?ladi. Böylece, hem bölgede ya?ayanlar hem de Umre ve Hac ziyaretlerini yerine getirenler Çaykur çaylarina rahatlikla ula?abilecek.
Uluslararasi fuarlari önemsiyoruz
Türk çayinin her ülkede ilgi görmesine ili?kin olarak Çaykur Genel Müdürü ?mdat Sütlüo?lu, “Dünya çay pazarinda ya?anan kiyasiya rekabet nedeniyle di? piyasalarda yeni pazarlarin ara?tirilmasi ve o pazarlarda var olmanin gücümüze güç kataca?ina inaniyoruz. Hedefimiz di? pazarlara açilarak üç bin ton olan çay ihracatimizi Cumhuriyet`in yüzüncü yilinda 50 bin tona çikarmak. Bu yolda emin adimlarla ilerliyoruz. Çaykur olarak dünyanin en büyük organik çay üreticisi olma vasfini da ta?iyor ve bunu geli?tirmeye devam ediyoruz. Öte yandan, hizli bir geli?im ile organik pazarda önemli bir yer edinmek, çayimizi, damak tadimizi ve çay kültürümüzü dünyaya tanitmak istiyoruz. Şu anda Avrupa Birli?i ülkeleri ba?ta olmak üzere Suudi Arabistan gibi 30 ülkeye çay ihraç ediyoruz. Uluslararasi fuarlari, hem ihracat hem de ürünlerimizi dünyaya tanitabilmemiz açisindan çok önemsiyoruz.” dedi.