Çaykur Genel Müdürü ?mdat Sütlüo?lu katildi?i uluslar arasi fuarlarda hem Türk Çayini katilimcilara tattirma imkani buluyor hem de, Çaykur Çayinin di? pazar payini arttirma çali?malarini bizzat yerinde gerçekle?tiriyor.
Son olarak 24-26 Kasim tarihleri arasinda ?stanbul Ticaret Odasi tarafindan organize edilen ve Birle?ik Arap Emirlikleri’nin Abu Dabi Şehrinde düzenlenen S?AL 2013 fuarina katilan Çaykur burada yapti?i ba?lantilarla Aralik ayi itibariyle Birle?ik Arap Emirlikleri pazarina da girmi? oldu.
Kisa adi S?AL olan “The Middle Eastern Food Exhibition” “Orta Do?u Gida Fuari” na katilan Çaykur Genel Müdürü ?mdat Sütlüo?lu burada yaptiklari ba?lantilar sayesinde Aralik ayi itibariyle Birle?ik Arap Emirli?i ?ehirlerinde artik Çaykur Çayi’nin market raflarinda yerini alaca?ini belirtti. Genel Müdür Sütlüo?lu; “Özellikle Arap ülkelerinde helal gidaya a?iri bir ilgi var. ?nsanlar güvenilir ürünler ariyorlar. Bu konuya yo?unla?tik. Çayimizin sa?lik açidan oldu?u kadar helal gida tüketilmesi noktasinda da üstünlü?ü var. Burada ki bayimizle sa?ladi?imiz anla?ma sayesinde di?er Arap ülkelerinde de artik Çaykur Çayi market raflarinda yerini aldi. Artik buralara gelen vatanda?larimiz da Çaykur Çayina kolaylikla ula?abilecekler.”
Birle?ik Arap Emirlikleri’nin ardindan Uzak Do?u pazarina da girmeyi hedefleyen Çaykur, ?stanbul Ticaret Odasi tarafindan 28 Kasim 01 Aralik 2013 tarihleri arasinda Tayland`in ba?kenti Bankong`ta düzenlenen 1.Türk ?hraç Ürünleri fuarinda Türk Çayini Tayland’lilara da tattirmi? oldu. Yo?un bir ziyaretçi akinina u?rayan Çaykur Standi fuarin en çok ilgi gören stantlari arasinda yer alirken Genel Müdür ?mdat Sütlüo?lu bu tür fuarlari üretici satici ve tüketicileri bulu?turdu?u için çok önemsediklerini belirtti. Genel Müdür Sütlüo?lu dünya markasi olmak için çali?tiklarinin altini çizerek ; “Fuarlar alim ve sati? yapan firmalarin bir araya geldi?i anla?ma ve tanitim faaliyetlerinin yapildi?i mekânlar. Markalar bu fuarlar sayesinde bilinirli?ini arttirabiliyor.” Dedi.
Bankong’ta ye?il çaya ilginin fazla oldu?unu söyleyen Genel Müdür Sütlüo?lu birkaç firmanin Çaykur ürünlerini almak istedi?ini ve görü?melerin devam etti?ini belirtti. Genel Müdür Sütlüo?lu “Bankong`ta ye?il çay pazari güçlü. Bizim organik ve ye?il çayimizi ithal etmek isteyen 3-4 firma var. Kar?ilikli görü?melerimiz sürüyor. Standimiza gelen çaylarimizla ilgilenen Bankong’lu Müslüman bir tüccar çaylarimizi ihraç etmeyi dü?ündü?ünü belirtti. Tayland`da ciddi bir Müslüman kesiminin ya?adi?ini siyah çay tükettiklerini ve Çaykur markali ürünlerimizin helal sertifikasinin bulunmasi çok ho?una gitmi?. Kar?ilikli görü?melerimiz devam ediyor.” Dedi.
Di?er taraftan ihracat hedefleri ve Dünya Markasi olma yolunda faaliyetlerinin çok kapsamli olarak devam etti?ini ifade eden Sütlüo?lu, ayni zamanda kaliteli bir ürün elde etmek için Ara?tirma Enstitüleri ile yürüttükleri çaylik alanlarinin yenilenme projesi kapsaminda uzak do?uda bulunan Çay Enstitülerinin merkezlerinde ara?tirmalara ve incelemelere devam ettiklerini belirtti.