Mustafa BAYRAK
RİZE: 10 Mayıs ta başlayan Yaş çay kampanyasında özel sektörün düşük fiyatta çay alması ile birlikte üretici Çaykur u tercih etmeye başladı.
Kuru çayın zamlanmaması ve 10 Mayıs ta açılan yaş çay kampanyası ile birlikte 15 Mayıs sonrasında bölgede başlayan yoğunluk ile üretici çay bahçesine girmeye başlaması ile çay alım merkezlerinde çay bezleri açılmaya başlandı.
Bazı Özel sektörün 1750 KRŞ lara kadar düşmesi, bazı özel sektörlerin ise uzun vade vermesi üzerine Çay üreticisi Çaykur u tercih etmeye başladı. Çay üreticileri kontenjan düşüklüğünden şikâyet ederken Çaykur un günlük alımlarının ise 8 bin tonun üzerinde olduğu belirtildi.
21 Mayıs ta 8 bin 75 ton, 22 Mayıs 8 bin 294 ton, 23 Mayıs 8 bin 511, ton, 24 Mayıs 8387 Ton ve 25 Mayıs ta 8500 ton yaş çay yaprağı alan Çaykur kapasiteyi zorlamaya başladı.
Toplam 92 bin ton dolayında yaş çay yaprağı alan Çaykur u karşılık özel sektör ise düşük fiyat politikasını sürdürmeye devam ediyor.
Kuru çayın zamlanmaması ile birlikte Çaykur un da bu kampanya döneminde zarar ettiği belirtiliyor.
Çay kaliteli oldu
Çaykur tarafından yapılan açıklamada ise bu kampanya döneminde kalitenin yakalandığı belirtildi, Alim merkezlerinde çay bezlerinin açılması ve çay da ki yabancı otların ve köklerin temizlenmesi ile çay da kalitenin yakalandığı belirtiliyor. Kurum yetkilileri Çaykur un kapasiteyi yakalaması ile birlikte bazı bölgelerde 15 kilogram olan kontenjanın bölge bölge değiştiği belirtildi.