ÇAYKUR`un facebook, twitter gibi sosyal medya alanlarinda yer almasi için çali?ma ba?latildi.
ÇAYKUR Genel Müdürü ?mdat Sütlüo?lu, genel müdürlük binasinda yapilan ve kurum bünyesindeki ?ube müdürleri, fabrika müdürleri, daire ba?kanlari di?er çali?anlarin katildi?i toplantida yapti?i konu?mada, ÇAYKUR`un Türkiye`nin 500 dev kurulu?u arasinda 35`inci sirada yer aldi?ini belirtti.
Türkiye`nin dünyada ya? çay üretimi bakimindan 5`inci sirada bulundu?unu anlatan Sütlüo?lu, ``Bu kadar büyük bir sektör olmamiza ra?men hala uluslararasi arenada yer almiyoruz. ÇAYKUR olarak ülke içinde sektörün büyü?üyüz. Ama daha da büyümeliyiz. Üretti?imiz çayin tamamini pazarlamaliyiz. Pazar payimizi büyütmeliyiz. Bu da daha iyi ürün üretimi ve satmakla mümkün olabilir`` dedi.
Kaliteli çay üretiminin tarlada ba?ladi?ini, çay filizinin kaliteli üretilmesi ve hasat edilmesi gerekti?ini vurgulayan Sütlüo?lu, ?unlari söyledi:
``Daha sonra da malimizi iyi anlatmaliyiz. Pazarlamaya yönelik çali?malarimiz var. Göreve geldikten sonra reklama daha çok önem vermeye ba?ladim. Ancak önemli bir eksi?imiz vardi. Sosyal medyada yoktuk. Oysa sosyal medya çok etkili. Ülkemiz nüfusunun neredeyse yüzde 40`i facebook, yakla?ik yüzde 20`si de twitter kullanicisi. Özellikle gençler bu alanda oldukça fazla vakit harciyor. Sosyal medyayi ticari kurulu?lar sati?larini artirabilmek için, siyasiler propaganda amaciyla kullaniyor. Facebook kullanicisi bir gencin ortalama 500 civarinda arkada?i var. Sosyal medyayi kullanarak kisa sürede kadinlarimiza, gençlerimize, geni? kitlelere ula?abiliriz. Bu kadar hizla bu kadar çok insana ba?ka hiçbir ?ekilde ula?mamiz mümkün de?il.``
Sütlüo?lu, özellikle genç nesillerin çayin di?indaki di?er içeceklere yönelmesi halinde ÇAYKUR ve çay sektörü olarak geleceklerinin iyi olmayaca?ini dile getirerek, ``Bugünün genci yarinin karar mercisidir. Ancak özellikle gençlerin çay içme ali?kanliklarinda bir gev?eklik var. Bu nedenle özellikte gençler üzerinde sosyal medya ile etkili olmayi planliyoruz. Çay bizim gelene?imizdir. Ba?ka bir milletin kültürünü yansitan kola pazarlanirken, sadece bu i?in ticari boyutuna bakilmaz. Bunun kültürel boyutu da var. Bu nedenle Türk kültürü olan çayi daha geni? kitlelere sevdirmeliyiz`` diye konu?tu.
Sosyal medyayi kullanarak ürün tanitimi, kamuoyu yoklamasi gibi faaliyetler de yapmak istediklerini anlatan Sütlüo?lu, ?öyle dedi:
``Bu amaçla hizli bir çali?ma ile bu alandaki çali?mamizin ilk adimini attik. Kurumumuzda 13 bin ki?i çali?iyor. Bu kadar çok insanin çali?ti?i çok az kurum vardir. Bölge ekonomisinin temelini çay, çayin omurgasini da ÇAYKUR olu?turmaktadir. Türkiye genelinde sati? a?imiz var. Bu a? ile sosyal medyayi kullanarak daha iyi yerlere gelmek istiyoruz. Bu çali?mamizda farkli dillerde yayin yapmak için de çali?ma yapaca?iz. Teknolojiyi her yönüyle kullanmak istiyoruz.``
Programda daha sonra ÇAYKUR`un facebook ve twitter`de yapaca?i çali?malar konusunda bilgi verildi.