Hayati Akba?
ARTV?N-Yayinladi?i yazili basin açiklamasinda; gümrüklerin, milletlerin dünyaya açilan penceresi oldu?unu ifade eden Özer, gümrüklerdeki her türlü olumsuzluk, milletimizin imajini olumsuz yönde etkileyece?ini, bu nedenle gümrüklerin mükemmel bir i?leyi? tarzini yakalamasi ?art oldu?unu belirtti.
Türkiye Kamu-Sen ve Türk Büro-Sen Artvin ?l Temsilcisi U?ur Özer’in açiklamasinda ?u ifadelere yer verildi: “10 Aralik 2011 tarihi itibari ile 1 Türk Lirasi kar?ili?inda kimlikli geçi? uygulamasinin ba?lamasi ile Sarp Gümrü?ü günde yakla?ik 2 bin ki?inin geçi? yapti?i yo?un bir trafi?e sahip olurken, bu uygulamanin ba?ladi?i günlerde yetkililer günlük geçi?lerin 5-6 binlere varaca?ini ifade etmi?lerdi. Bir taraftan Sarp Kara Hudut Kapisi’nin her geçen gün artan yaya ve araç geçi? trafi?i, di?er yandan açilmasi gündemde olan Muratli ve Camili Sinir Kapilari, Artvin ilinde de bir Gümrük ve Ticaret Bölge Müdürlü?ü’nün kurulmasini kaçinilmaz hale getirmi? ve ilimiz kamuoyunda bu do?rultuda çok ciddi beklentiler olu?mu?tu. Ancak bölgemizdeki gümrük hareketlili?ine ra?men, Sarp Kara Hudut Kapisi ile yeni açilacak olan Muratli ve Camili Sinir Kapilari’nin, Trabzon Gümrük ve Ticaret Bölge Müdürlü?ü’ne ba?lanaca?ini ö?renmi? olmak ciddi bir hayal kirikli?ina neden olmu?tur.
Artvin’de açilacak bir Gümrük ve Ticaret Bölge Müdürlü?ü’nün bölgemize ciddi bir hareket getirece?i dü?ünülürken, beklentilerin bo?a çikmi?, Artvin ilinin Trabzon’da kurulan Do?u Karadeniz Bölge Müdürlü?ü’ne ba?lanmasinin ardindan Hopa Gümrük Ba?müdürlü?ü te?kilatinin da kapatilarak personel sayisinin azaltilacak olmasi, zaten i? yükü rekor derecede artmi? olan Sarp Gümrük Te?kilati’ni olumsuz yönde etkileyecektir. Bu nedenle Gümrük Günü olarak kutlanan bu günün Artvin için pek de kutlu bir gün olmadi?i a?ikârdir.
Bölgemiz Gümrük te?kilatinin vaziyetine bakildi?inda bu durumun Türkiye Gümrük ve Ticaret Te?kilati’nin adeta aynasi oldu?unu görüyoruz. Özellikle Do?u ve Güneydo?u’daki pek çok gümrük kapilarinda çali?an personel, ?ehir merkezlerine indiklerinde saldiriya u?ramaktadir. Avrupa Birli?i’ne girme çabasinda olan ve kitalari birbirine ba?layan stratejik bir ülkede ya?iyoruz. Dünyanin kritik geçi? noktalarinda ki gümrüklerimizin, öncelikle Türkiye’nin çikarlari daha sonra gümrük personelini çali?ma standardinin yükseltilmesi adina ça?i yakalayan teknolojik donanima sahip olmalidir.
Gümrük Günü kutlamalari üst düzey bürokratlarla yapilan kokteyllerle de?il çali?anlarla yapilmalidir. Sik sik de?i?en bürokrasi nedeniyle kurumda yönetim zafiyeti ya?anmakta, özellikle pek çok gümrük bina ve kapilarindaki mekânlar çali?ma ?artlari açisindan olumsuzluk içermektedir. Gümrük kapilarinda 7–8 farkli kurumun personeli görev yapmaktadir. Bu nedenle koordinasyon eksikli?i ya?anmaktadir. Gümrüklerde yetkili sendika olarak bugüne kadar yapti?imiz görü?melerde kurum idare kurullarinda ne yazik ki istenilen sonuçlar alinamami?tir.
Artan di? ticaret hacmi, yo?unla?an kaçakçilik, yetersiz çali?ma ?artlarina birde sik sik de?i?en mevzuat ve eleman eksikli?i eklenince gümrük çali?anlarinin sorunlari da? gibi büyümü?tür. Personel yetersizli?ine rotasyonda eklenince, bölünmü? aileler, mutsuz çali?anlar kurumu haline gelen bir gümrük müste?arli?i ortaya çikmi?tir. Gümrük muhafaza memurlarinin silah tazminatlari, görev tazminatlari verilmeli, x-ray operatörleri ve adli kolluk görevi yapan personelin e?itimlerinin yapilmasi gerekmektedir.
4 yillik fakülte mezunu muhafaza memurlarinin ve ambar memurlarinin durumlarinin düzeltilmesi gereklidir. Ba?müdürlüklerde ki çali?anlarin yolluk ve refakat ücretlerinin hakkaniyet ölçüsünde verilmesi ve gümrüklerde 12–12/24–24 çali?ma düzene?ine son verilmesi gerekmektedir. 4 yillik fakülte mezunu tüm çali?anlara uzmanli?a geçi? hakki verilmesini ve TAS?Ş çali?anlarinin bölgesel rotasyon kapmasindan çikartilmasini talep ediyoruz.”