Projede, Rize ilindeki çeşitli ortaokullarda eğitime devam eden 7. sınıfı tamamlamış 32 öğrencinin Google SketchUp yazılımı ve robot kitlerini kullanarak önceden tasarlanmış bir Mars yüzeyi kesiti üzerinde verilen problem durumlarına çözüm üretmeleri sağlandı.
Bu amaçla, katılımcılara 7 gün boyunca eğitim verildi. Verilecek bu eğitimlerin ilk beş günü problem durumlarının kavranması, çözüm stratejilerinin geliştirilebilmesi ve uygulanabilmesi için gerekli bilgi ve beceriler uygulamalı olarak verildi. Katılımcılarla 5 gün boyunca robot inşası, yazılımı ve kodlanması, Google SketchUp yazılımı eğitimi ve problem durumuna uygun sanatsal faaliyetler gerçekleştirildi. Eğitimlerin altıncı gününde Rize ili Çamlıhemşin ilçesi Çinçiva mevkiinde yine problem durumlarıyla ilişkilendirilmiş saha çalışmaları gerçekleştirildi. Projenin son gününde katılımcılar elde ettikleri bilgi ve beceriler ile verilen problem durumlarının çözümüne yönelik geliştirmiş oldukları çözümleri sergilediler.
Proje sonunda katılımcılarda, disiplinler arası bir bakış açısı kazanma, matematik, fen, teknoloji ve mühendislik alanlarını belirli bir amaca yönelik olarak kullanma, tasarım ve model oluşturma, bilgiyi günlük hayatta kullanma ve matematiksel modelleme yapabilme becerilerinin kazanılması sağlandı. Katılımcılara disiplinlerin birbiriyle ilişkili olarak kullanıldığında ne kadar etkili olduğu ve matematiğin günlük yaşama teknoloji kullanılarak transfer edilebileceği fark ettirilmeye çalışıldı. Ayrıca proje süresince katılımcılar proje içeriği ile ilişkilendirilmiş güzel sanatların farklı disiplinleri ile sanatsal ürünler ortaya çıkarma fırsatı yakaladılar.