• 30 Kasım 2024 Cumartesi
  • Rize AÇIK
  • 00:00
    30 Kasım 2024 İmsak: Güneş: Öğle: İkindi: Akşam: Yatsı:

SÜTLÜOĞLU GENÇLERE ÇAYKUR’U ANLATTI

KTÜ de 137 incisi yapılan Ekonomik ve Felsefe toplantısına katılan Çaykur Genel Müdürü İmdat Sütlüoğlu Çaykur”u anlattı.

SÜTLÜOĞLU GENÇLERE ÇAYKUR’U ANLATTI

Karadeniz Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü tarafından 137.’si yapılan Ekonomi ve Felsefe Toplantılarının konuğu Çaykur Genel Müdürü İmdat Sütlüoğlu oldu.

KTÜ İktisadi İlimler Fakültesi Dekanlık toplantı salonunda gerçekleştirilen toplantıya Sosyal Bilimler Enstitüsü Müdürü Prof. Dr. Yusuf SÜRMEN, öğretim üyeleri ve öğrenciler katıldı. Çaykur Genel Müdürü İmdat Sütlüoğlu ÇAYKUR ve Türk çayı hakkında katılımcılara bilgi verdi.

Çayın bölge ve dolayısıyla ülke ekonomisi ve sosyal yaşantısı için çok önemli bir ürün olduğunu vurgulayan Genel Müdür İmdat Sütlüoğlu: “Bölgemizde bir çaydan öncesi bir de çaydan sonrası var. Çay bu bölge için dönüm noktasıdır. Çaydan önce açlık, fakirlik vardı. Gurbetçilik vardı. Çalışabilen erkekler tamamı gurbetçi idi. Çaydan sonra bölgemiz hızlı bir şekilde ekonomik yönden kalkınmıştır, gurbetçilik sona ermiş, aileler birleşmiştir. Hasret sona ermiştir ve bölge Türkiye standartlarının çok üstüne çıkmıştır ve halen devam etmektedir. Çayın katkısı ciddi manada devam ediyor. Çay bölgeden alınırsa bölgenin ekonomisi çöker.”

DÖNEM MARKA DÖNEMİ, MARKASI OLMAYAN EKONOMİ ÇÖKER

Dünya ekonomisinde markalaşmanın çok önemli olduğunu söyleyen Genel Müdür İmdat Sütlüoğlu markası olmayan ekonomiler diğer marka ekonomilere çalışır üretir ancak parayı marka sahipleri kazanır onun için markalaşmamız gerekir dedi. Genel Müdür İmdat Sütlüoğlu: “Ekonomide dönem marka dönemidir. Markalaşma dönemidir. Markası olan milletler ekonomik olarak güçlenirler. Dolayısıyla markalarımızı çoğaltmamız gerekir. Biz dünyanın 5. Büyük çay üreticisi olmamıza rağmen dünya bizim çayımızı bilmiyordu. Katıldığımız birçok uluslararası fuarlarda Türkiye’de çay üretiliyor mu? Sorusuyla karşılaştık. Fakat yaptığımız çalışmalar neticesinde markamızı dünyaya duyurduk dünya artık çayımızı ve markamızı tanıyor”

DİDİ OKULLARDA OKUTULMALI, ÖZEL ŞİRKETLERE ÖRNEK OLMALI

DİDİ’nin markalaşma konusunda büyük bir başarı öyküsü olduğu ve bu anlamda işletme, iktisat okuyan öğrencilere ve özel şirketlere anlatılması gerektiğini vurgulayan Genel Müdür İmdat Sütlüoğlu; “DİDİ yeni bir markanın ortaya çıkması noktasında çok başarılı bir örnektir. Bu kadar kısa sürede ülkesinin en güçlü markası haline gelebilen başka ürün dünyada yok. Bu başarı öyküsünün işletme, iktisat okuyan öğrencilerimize ve şirketlerde anlatılması gerekir düşüncesindeyim. Güzel bir ekip çalışması ile çok kısa sürede güçlü bir marka ortaya çıktı. Ülkemizde sektöründe lider marka oldu.” Dedi.

Genel Müdür İmdat Sütlüoğlu’nun konuk olduğu Ekonomi ve Felsefe Toplantılarının ikinci etabında ise katılımcıların sorularını yanıtlarken oturumun sonunda Sosyal Bilimler Enstitüsü Müdürü Prof. Dr. Yusuf Sürmen katılımından ve verdiği bilgilerden dolayı Genel Müdür İmdat Sütlüoğlu’na teşekkür etti.

 

Bu habere ifade bırak!

  • 0
    KIZGIN
  • 0
    ÜZGÜN
  • 0
    BEĞENMEDİM
  • 0
    BEĞENDİM
  • 0
    İNANILMAZ
  • 0
    SEVDİM
  • 0
    HAHAHA
  • 0
    ALKIŞ
YORUM EKLE