R?ZE: CHP ?l Ba?kani Mehmet Aslankaya birinci sürgünde izlenen Çay politikasinin Çay üreticisini özel sektöre itti?ini ve üreticinin yüzde 20 kaybi oldu?unu söyledi.
Birinci sürgün çay kampanyasini de?erlendiren CHP ?l Ba?kani Mehmet Aslankaya Genel Müdür ?mdat Sütlüo?lu nun çay kampanyasina iyi ba?lamayarak üreticiyi ma?dur etti?ini söyledi.
Aslankaya açiklamasinda “ 1 Sürgünde uygulanan çay politikasi üreticinin çaydan alaca?i gelirin yüzde 20 kaybina neden oldu. Çaykur zamaninda kampanyaya girmi? olsaydi bu ma?duriyet olmayacakti. Özel sektör de bu firsati iyi de?erlendirerek üreticiyi zora soktu ve üreticinin elinde ki çay i istedi?i fiyatta aldi. Çaykur bunu bilerek yaptiysa üreticinin gelece?i karanlik ve çaykur un bu politikasi Çaykur un özelle?me sinyallerinin belirtisidir. Sayin Ba?bakan a gerekli bilgilerin verildi?ini sanmiyorum, verilmi? olsaydi Ba?bakan özel sektörün aldi?i çay a kari?mam demezdi. Kaçak çaydan istifade edenler Sayin Ba?bakan i yanli? bilgilendirdiler” dedi.
CHP ?l Ba?kani Mehmet Aslankaya açiklamasinda “ Rizeli ?unu iyi bilmeli Çay ile ilgili STK patronu kisa zamanda Ankara da katrilyonluk Redidans yapiyorsa bu sorgulanmali ve ara?tirilmalidir. 205 bin çay üreticisinin kaçak çay ile ilgili nasil bir organizasyonun içinde oldu?unu bilmeli. Çaykur Genel müdürü 70 yilda geli?meye ba?layan Çay alanlarini daraltmak de?il geni?le?tirmek ve kalitele?tirmek zorunda. Çaykur kampanya da 7 bin ton kapasite ile çali?iyorsa neden önceki sezona göre az çay alinmi?, Teknik hatalar ve i?letme nedeniyle 3500 ton mübaya ve 5 bin ton mubaya 17 gün devam etti. Birinci sürgünde alinan 238 bin ton çay ula?ilamami? üretici özel sektöre itilmi?. Bunu firsat bilen özel sektör yari fiyata çay almi?tir. Evsafini kaybeden çay için üreticinin yapaca?i bir ?ey kalmami? ve milletvekilleri ve siyasiler meydana çikmami?tir. Sürgün biti?inde nasil olsa Rizeli bunu unutur dü?üncesi meydana çikmi?tir. Şimdi soruyorum